Service en Retouren – Webwinkel

Iets mis met de bestelling?

We proberen de door jou gekochte artikelen natuurlijk zo goed mogelijk bij je thuis te bezorgen. Mocht er toch iets mis zijn, dan willen we dit graag zo snel mogelijk oplossen. Heb je een verkeerd of beschadigd artikel gekregen, of is er iets anders aan de hand, bel dan naar onze klantenservice of laat het weten door een mail te sturen naar service@deblijeegel.nl. Vermeld in de mail wat er aan de hand is en hoe we je kunnen bereiken. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Retourneren: geen probleem

Mocht een product je niet bevallen, dan mag je het binnen 30 dagen na aankoop zonder opgaaf van reden retourneren. We verwachten wel dat het artikel onbeschadigd en ongebruikt is en dat het voor zover mogelijk in de originele verpakking zit. Net als in een gewone winkel mag je het product bekijken en proberen om te zien of het naar je zin is, maar wees daar graag voorzichtig mee. Raakt het artikel hierdoor beschadigd, dan ben je zelf verantwoordelijk voor een eventuele waardevermindering.

We vragen je een retourzending aan te melden door een mail te sturen naar retouren@deblijeegel.nl. Vermeld in de mail je naam, adres, ordernummer, aankoopdatum, bankgegevens (rekeningnummer en naam rekeninghouder) en welke producten je retour wil sturen. Je ontvangt dan van ons een bevestigingsmail. Nadat we je de bevestigingsmail hebben gestuurd, heb je 14 dagen de tijd om ons de retourzending toe te sturen naar,

De Blije Egel
Winkelcentrum Woensel 273
5625AG Eindhoven

Na goede ontvangst van het artikel zullen wij het volledige aankoopbedrag, inclusief eventueel betaalde verzendkosten, terugstorten. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. We doen dit uiteraard zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat we de producten hebben ontvangen of je hebt aangetoond ze te hebben verstuurd. De kosten van de retourzending zijn voor de koper. Stuur je een bestelling gedeeltelijk retour? Dan betalen we de verkoopprijs van de geretourneerde producten terug.

Om aan te geven dat je van de koop afziet, kan je ook gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht.

Garantie

Bij De Blije Egel verkopen we producten die van goede kwaliteit zijn en waar je lang plezier van zult hebben. Ondanks dat we alleen producten van hoge kwaliteit verkopen, kan het helaas voorkomen dat er met een product iets niet in orde is. We lossen dit dan graag voor je op!
Uiteraard verlenen we de wettelijke garantie, wat wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. We gaan zelfs nog een stapje verder en geven op al onze producten minimaal 18 maanden garantie op fabricagefouten! In deze periode zorgen wij dat jouw product kosteloos wordt hersteld of bieden we vervanging aan als herstel niet mogelijk of haalbaar is. Ook na deze periode laten we je niet in de kou staan, neem ook dan gerust contact met ons op.

Klachten

Heb je een klacht over een product of over de service van De Blije Egel, laat het ons dan weten. Neem hiervoor telefonisch of per e-mail contact met ons op. Je ontvangt van ons altijd per e-mail een bevestiging van jouw klacht om duidelijk te maken dat we deze hebben ontvangen en er mee aan de slag gaan. We vinden het belangrijk om onze klanten een goede service te kunnen verlenen en daarom proberen we een klacht zo snel mogelijk voor je op te lossen. Mochten we afhankelijk zijn van derden (bijvoorbeeld een leverancier of bezorger) dan kan het iets langer duren. In dat geval houden we je uiteraard op de hoogte en zorgen we dat je in ieder geval binnen 14 dagen van ons een duidelijk antwoord op jouw klacht ontvangt.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl)
Tevens kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)